menu
drukuj

2018-09-25 12:02:59

Petycja - Inicjatywa - Walczmy ze smogiem i zanieczyszczeniem środowiska - Zmieniajmy Gminy na Lepsze


Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2018.994 t.j. z 2018.05.24)

 

Dane wnioskodawców (Podmiotów wnoszących petycję)   znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)  oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 t.j. z 2017.03.02) 

 

Preambuła Petycji:

W miesiącu listopadzie 2017 r. pytaliśmy Jednostki Samorządu Terytorialnego - w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej czy posiadają sporządzone, aktualne projekty założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe - stosownie do dyspozycji  art. 19 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2017.220 t.j. z 2017.02.06).

Jak wynika z uzyskanych odpowiedzi - prawie 50% JST (sic!) nie posiada wzmiankowanego projektu - co budzi nasze zdziwienie i uzasadniony niepokój podatnika. 

 

Również zadania związane z obowiązkowym wdrażaniem środków poprawy efektywności energetycznej - w rozumieniu  Art.  6 ust. 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11) - są ignorowane przez gros gmin, które odpowiadając na nasz wniosek - często sygnalizowały całkowity brak aktywności w tym obszarze wykonywania zadań publicznych. 

Fakt ten dziwi tym bardziej - ze w ostatnim czasie - media szeroko donoszą o problematyce związanej ze smogiem i zatrważającą jakością powietrza w niektórych polskich gminach, które znajdują się często - w czołówce niechlubnych rankingów w UE. 

 

W zawiązku z tym - w naszym mniemaniu - aby zwiększać możliwe do wykorzystania opcje związane z poprawą efektywności energetycznej Urząd - powinien mieć jak największy wachlarz możliwych rozwiązań - do ewentualnego wykorzystania. 

 

Dlatego jednocześnie wraz z petycją wnosimy o zadekretowanie i ewentualne zarchiwizowanie załączników (prośba o zarchiwizowanie jest fakultatywna) oraz  podanie - zwrotnie wraz z odpowiedzią na petycję  -  odnośnej klasy  z wykazu akt - stosownie do brzmienia  §6 ust. 2  załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.)

 

Treść Petycji: 

W związku z powyższym 

  • 1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego (wnioski optymalizujące funkcjonowanie administracji publicznej), wnosimy petycję do Kierownika JST o próbę wdrożenia w Gminie - rozpowszechnionego w Krajach rozwiniętych - Systemu Zarządzania i Monitorowania Energii. 

Część Podmiotów korzyta nawet z rozwiązań abonamentowych w tym względzie. 

  • 1.1) Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie -  dlatego - wnosimy o opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata)  - na podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgodny na publikację wszystkich danych Podmiotów Wnoszących Petycję. 
  • 1.2) Jeśli odpowiedź na naszą petycję będzie twierdząca - wnosimy również o poinformowanie  - Petycjodawców - na wskazany poniżej adres e-mail - o ewentualnym terminie wszczęcia -  przez Gminę/Miasto procedury w trybie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.)

 

Biorąc pod uwagę uzyskane odpowiedzi na nasze poprzednie wnioski - jesteśmy przekonani, że w uzasadnionym interesie społecznym - pro publico bono - Urząd powinien wdrożyć procedurę optymalizacyjną w tym względzie. 

 

Jeden z podmiotów sygnujących petycję zajmuje się ex professo - omawianym obszarem w szerokim spectrum usług - dlatego tym bardziej - w ramach posiadanego know- how - w uzasadnionym interesie społecznym - ma prawo podjąć próbę optymalizacji wydatków publicznych w tym względzie - np. w trybie art. 241 KPA. 

 

Oczywiście ewentualne przychylenie się do Petycji - powinno nastąpić z poszanowaniem zasad określonych w Ustawie  z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.)  - jednakże aby testowo zaprezentować dostępne na rynku rozwiązania w tej mierze - załączmy przykładową prezentację opracowaną przez jeden z podmiotów wnoszących petycję - Firmę S4E SA - ex professo zajmującą się rzeczoną problematyką. 

 

Wnosimy o niewykonywanie telefonów do petycjodawcy/wnioskodawcy - stosownie do art. 14 § 1 KPA  oraz przesyłanie odpowiedzi/informacji  - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej)  pod podany adres: efektywnosc-energetyczna@samorzad.pl    - przypominamy że zarówno Władza Ustawodawca jak i Wykonawcza szczególną rolę przywiązuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z Interesantami.  

 

 

  • 2) Wnosimy, aby odpowiedź udzielona w trybie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05), znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: efektywnosc-energetyczna@samorzad.pl 

 

  • 3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku na adres: efektywnosc-energetyczna@samorzad.pl 

 

Osnowa Petycji: 

Ponownie podkreślamy, że w naszej ocenie sprawa dotyczy istotnych elementów związanych z życiem zbiorowym oraz kształtowaniem dobrych nawyków w obszarze ochrony środowiska, etc 

 

Petycja została sygnowana -   kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) 

 

 

 

Podmiot Wnoszący Petycję 

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

Prezes Zarządu: Adam Szulc

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459

Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln 

www.gmina.pl    www.samorzad.pl

 

S4E S.A.ul. Samuela Lindego 1C 30-148 Kraków   

Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym 

dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie 

XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 

pod numerem KRS 0000034998, 

NIP: 676-21-80-819, REGON: 356267368, 

wysokość kapitału zakładowego: 

1.737.171,00 złotych, kapitał wpłacony w całości.

 

 

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję jest Prezes Zarządu Adam Szulc. 

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy  petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: efektywnosc-energetyczna@samorzad.pl 

 Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.

* - niepotrzebne - w mniemaniu Adresata - klauzule proszę pominąć.  

 

Komentarz do Wniosku: 

Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) -  w naszym mniemaniu niniejszy  przedmiotowy wniosek/wnioski  - nie powinny być rozpatrywane w trybie KPA. 

W głównej mierze - przedmiotowy wniosek powinien być procedowany w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych). Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA. 

W naszych wnioskach często powołujemy sie na  wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej. 

Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej. 

Decydenci mogą również dokonać własnej interpretacji  - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. 

 

Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot Wnoszący Petycję” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) 

 

Pozwalamy sobie również przypomnieć, że  ipso iure art. 2 ust. 2 Ustawy o dostępie do informacji publicznej “ (…) Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego.

 

Wnioskodawca   - pro forma podpisał - niniejszy wniosek -  bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08.  Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej  - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 

 

Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach  - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych. 

 

W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy.  

 

Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) -  archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. 

Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

 

Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."

Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.

Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych -  z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności -  zatem w pełni lege artis. 

Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.

 

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik In...a.doc 2018-09-25 12:03:14 Kwolek Kamil
załącznik In...xades 2018-09-25 12:03:25 Kwolek Kamil
załącznik Efekt...a.pdf 2018-09-25 12:03:33 Kwolek Kamil
załącznik Efekt...r.pdf 2018-09-25 12:04:52 Kwolek Kamil

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 25.09.2018 12:02
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 54

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
drukuj

2018-09-25 11:09:19

Petycja - WZOROWA ŁAZIENKA


Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 tj. z dnia 2016.04.04)

Dyrektor Szkoły Podstawowej* 

 

Dane Podmiotu wnoszącego petycje znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05). Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz.U.2017.459 tj. z 2017.03.02).

 

Preambuła Petycji: 

 

Dnia 20 sierpnia 2018 r. rozpoczęła się V edycja Programu “Wzorowa Łazienka”. 

Ze szczegółami Programu można zapoznać się pod adresem URL: http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA

W związku z powyższym, kierując się uzasadnionym interesem społecznym, wnosimy o podjęcie następującego działania: 

 

Treść petycji: 

  • 1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art. 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w zw. z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Kierownika JST o przekazanie niniejszego tekstu/petycji do wszystkich podległych publicznych szkół podstawowych (również tzw. Zespołów Szkół).

 

Efektem przystąpienia Szkoły Podstawowej do Programu może być sfinansowanie remontu szkolnej łazienki.

 

Mamy nadzieję, że tak jak w poprzednich edycjach, nasza akcja zaktywizuje mieszkańców oraz Dyrektorów Szkół i pomoże wypełniać zadania związane z zaspokajaniem potrzeb wspólnot lokalnych w kontekście art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 tj. z dnia 2016.04.04).  

 

  • 2) Dodatkowo - chcąc działać lege artis oraz w pełni jawnie i transparentnie- w trybie art. 8 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) wnosimy o opublikowanie niniejszej petycji wraz ze wszystkimi załącznikami na stronie internetowej JST, wraz z danymi Podmiotu Wnoszącego niniejszą Petycję.

 

Osnowa Petycji: 

Program „Wzorowa Łazienka” rozpoczął się 20 sierpnia 2018 roku i jest skierowany do publicznych szkół podstawowych. Te z nich, które poprzez rejestrację dołączą do Programu, będą mogły pogłębiać edukację uczniów w zakresie właściwych nawyków higienicznych oraz otrzymają szansę na remont szkolnej łazienki w wysokości 30 000 zł. (Dodatkowe informacje dot. puli nagród - znajdują się w części dotyczącej szkół - poniżej)

Postulat Ustawodawcy, aby przedmiotem petycji było podjęcie przez Organ działania w sprawie aspektów życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji, wydaje się idealnie wpisywać w idee fixe Programu „Wzorowa Łazienka”.

 

 

—————— Część Petycji dotycząca Dyrektora Szkoły do przekazania do właściwych miejscowo Szkół: 

 

Szanowna Pani 

Szanowny Pan

Dyrektor Szkoły Podstawowej

 

Dane Podmiotu wnoszącego petycje znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05). Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.).

 

Preambuła Petycji: 

 

Dnia 20 sierpnia br. rozpoczęła się V edycja Programu “Wzorowa Łazienka”.  Ze szczegółami Programu można zapoznać się pod adresem: http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA

 

Przedmiot Petycji: 

 

  • 1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art. 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w zw. z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego - wnosimy petycję do Dyrektora Szkoły o dokonanie analizy przedłożonej propozycji oraz rozważnie przystąpienia do opisanego w niniejszej petycji Programu. 

 

Jak określono już powyżej: postulat Ustawodawcy, aby przedmiotem petycji było podjęcie przez Organ działania w sprawie aspektów życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji, wydaje się idealnie wpisywać w idee fixe Programu „Wzorowa Łazienka”.

 

 

Formularz zgłoszeniowy online znajduje się pod adresem URL: http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA

Każda szkoła przystępująca do konkursu, po wypełnieniu wzmiankowanego formularza otrzyma na podany w formularzu adres e-mail link potwierdzający. 

Rzeczony, otrzymany link należy kliknąć, potwierdzając tym samym przystąpienie do Konkursu. 

           

W przypadku twierdzącej odpowiedzi na naszą petycję wystarczy zgłosić udział w konkursie poprzez wypełnienie wzmiankowanego formularza online.

 

Dzięki akcjom tego typu Jednostka Administracji Publicznej ma możliwość zgodnie z regulaminem Programu uzyskać wartość dodaną bez angażowania środków publicznych. 

 

W związku z powyższym oraz w trosce o najmłodszych Obywateli - Uczniów Szkół wnosimy petycję na mocy art. 63 Konstytucji RP w trybie Ustawy o petycjach w związku z 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 tj. z 2017.06.27) o rozpatrzenie możliwości remontu szkolnej łazienki, a tym samym przystąpienia do konkursu opisanego powyżej. Organizatorem akcji pod nazwą „Wzorowa Łazienka” i fundatorem nagród - jest Ad Craft Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Chmielna 2/31, 00-020 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000603464.

Szczegóły opisane są w załączonym regulaminie. 

  

 

Każda Szkoła Podstawowa może przyłączyć się do akcji i pomóc zamienić szkolne toalety we wzorowe łazienki oraz wesprzeć edukację najmłodszych na temat zasad higieny.

 

Program „Wzorowa Łazienka” rozpoczął się 20 sierpnia 2018 roku i jest skierowany do publicznych szkół podstawowych. 

Te z nich, które poprzez rejestrację dołączą do Programu, będą mogły pogłębiać edukację uczniów w zakresie właściwych nawyków higienicznych oraz otrzymają szansę na remont szkolnej łazienki w wysokości 30 000 zł.

 

Osnowa Petycji: 

 

Marka Domestos od wielu lat podejmuje wyzwanie zmiany szkolnych toalet. Udział szkoły w Programie to również możliwość poszerzenia wiedzy dzieci na temat higieny. 

 

Poniżej zamieszczony opis Programu znajduje się również w załączonym odrębnym pliku Word.

 

Miejsce, w którym każdy chce czuć się komfortowo, do którego powinien mieć swobodny dostęp i móc z niego korzystać bez skrępowania. Czysta, funkcjonalna, wygodna, przystosowana do wieku i potrzeb, estetyczna – tak powinna wyglądać wzorowa łazienka. Niestety, te znajdujące się w polskich szkołach często są dalekie od ideału. 

 

Dlatego już po raz piąty rozpoczynamy Program „Wzorowa Łazienka”, którego inicjatorem jest marka Domestos. Celem akcji jest poprawa warunków sanitarnych w szkolnych łazienkach oraz edukacja uczniów w zakresie właściwego dbania o higienę. 

 

Program „Wzorowa Łazienka” rozpoczął się 20 sierpnia 2018 r.  i jest skierowany do publicznych szkół podstawowych. Te z nich, które poprzez rejestrację dołączą do Programu, będą mogły pogłębiać edukację uczniów w zakresie właściwych nawyków higienicznych oraz otrzymają szansę na remont szkolnej łazienki w wysokości 30 000 zł. 

 

Ponadto - Nagrodami (dalej: „Nagrody”) przeznaczonymi dla Laureatów Programu są:

  1. a) Nagroda I stopnia: dla szkoły, która zdobędzie największą liczbę głosów w Programie, Organizator przewidział gwarantowaną nagrodę główną w postaci remontu i aranżacji/dekoracji łazienek na terenie Szkoły o wartości 30 000,00 (słownie: trzydziestu tysięcy) złotych brutto – „Gwarantowana Nagroda główna” (dalej: „Gwarantowana Nagroda Główna”);
  2. b) Nagrody II stopnia: Unilever Polska Sp. z o.o. przeznaczy 1 grosz od sprzedaży każdych trzech produktów marki Domestos, sprzedanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie od 1 września 2018 roku do 31 października 2018 roku na finansowanie warunkowych Nagród II stopnia dla szkół, które zdobędą następne miejsca w Programie, po Szkole, która otrzyma „Gwarantowaną Nagrodę Główną”. Sprzedaż zostanie oszacowana na podstawie danych rynkowych AC Nielsen. 6 Organizator przewidział warunkowo Dodatkowe Nagrody Główne w postaci odświeżenia łazienek na terenie Szkoły o wartości 5 000,00 (słownie: pięć tysięcy) złotych brutto każda (dalej: „Dodatkowe Nagrody Główne”). Organizator zastrzega sobie możliwość nieprzyznania Dodatkowych Nagród Głównych lub przyznania nagród o niższej wartości w przypadku, gdy Unilever nie uzyska środków ze sprzedaży produktów marki Domestos wystarczających do sfinansowania Dodatkowych Nagród Głównych. Liczba i wysokość Dodatkowych Nagród Głównych zostanie podana na stronie http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA do 16 grudnia 2018 roku;
  3. c) Nagrody III stopnia: dla 100 (słownie: „stu”) pierwszych Szkół, z wyłączeniem Szkół będących Laureatami Nagród, o których mowa w §3 pkt. 1 a) i b), Organizator przewidział po jednej nagrodzie III stopnia w postaci zestawu produktów marki Domestos (100 litrów płynu do toalet Domestos) do utrzymywania czystości w szkolnych łazienkach; 

 

Cel i założenia Programu

 

Założenia programu „Wzorowa Łazienka” są wynikiem badań i obserwacji, z których wynika, że szkolne łazienki postrzegane są przez uczniów i rodziców jako niefunkcjonalne, stare, zaniedbane i niewyposażone w podstawowe środki higieny.

Ich stan negatywnie ocenia także co trzecie biorące udział w badaniu dziecko. Ponadto aż 39% uczniów zgłasza swoim rodzicom problemy związane z korzystaniem ze szkolnych toalet (źródło: GfK 2014 | Badanie stanu szkolnych toalet przed kampanią CSR dla marki Domestos, Lipiec 2014).

Dodatkowo, nie wszyscy uczniowie mają dostęp do edukacji w zakresie higieny.

 

Program „Wzorowa Łazienka” ma pomóc zmienić tę sytuację. Po pierwsze, wzięcie przez szkołę udziału w programie daje szansę pogłębienia świadomości uczniów w zakresie higieny. 

Każda zarejestrowana szkoła weźmie udział w konkursie, w którym - jak określono powyżej - nagrodą główną będzie wsparcie finansowe w wysokości 30 000 zł na remont szkolnej łazienki. 

 

W poprzednich czterech edycjach otrzymaliśmy ponad 3300 zgłoszeń do programu z całej Polski. W każdej z nich zwycięskie szkoły miały możliwość przeprowadzenia remontu, w wyniku którego powstały nowe, kolorowe, przyjazne, funkcjonalne, czyste łazienki.

Jak wziąć udział w Programie i mieć szansę na nagrodę?

 

Aby szkoła mogła otrzymać materiały edukacyjne oraz starać się o nagrodę, którą jest sfinansowanie remontu szkolnej łazienki, musi zarejestrować się na stronie http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA w ramach dedykowanego w tym celu formularza http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA oraz potwierdzić link, jaki otrzyma na podany przez Szkołę adres e-mail. 

Rejestracji może dokonać dyrektor placówki lub inna osoba dorosła za jego zgodą, w okresie od 20 sierpnia 2018 r. 

Głosowanie na zarejestrowane szkoły oraz zdobywanie dodatkowych punktów będzie możliwe zgodnie z regulaminem umieszczonym na stronie http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA . Szkoły z największą liczbą punktów będą miały szansę uzyskać nagrody - jak określono powyżej.

 

Regulamin programu oraz szczegółowe informacje dotyczące zasad przyznawania punktów znajdują się na http://bit.ly/WZOROWALAZIENKA. 

 

Dodatkowo Regulamin został również dołączony do niniejszej Petycji. 

 

Inicjator programu: Domestos

Organizator programu: „Wzorowa Łazienka” jest Ad Craft Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

 

Notabene pozwalamy sobie przypomnieć, że podjęcie jakichkolwiek działań przez Dyrektora powinno być poprzedzone analizą stanu faktycznego (innych petycji tego typu) oraz dokumentacji, tak aby wszystkie ewentualne czynności były prowadzone z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz postępowania lege artis. 

 

  • 2) Wnosimy, aby odpowiedź udzielona w trybie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05), znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: wzorowalazienka@samorzad.pl 

 

  • 3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku na adres: wzorowalazienka@samorzad.pl . 
  • 3.1) Wnosimy, aby  Szkoły, które przystąpią do akcji (po wypełnieniu formularza oraz potwierdzeniu linku na własnym podanym adresie e-mail)  dodatkowo, pro forma - zgodnie z odnośnymi przepisami Ustawy o petycjach,  potwierdziły zwrotnie na adres wzorowalazienka@samorzad.pl  fakt przystąpienia do akcji. 

Rzeczoną odpowiedź – prosimy opatrzyć   klauzulą (dopiskiem) w tytule lub w treści odpowiedzi: “przystąpienie do akcji” 

 

Ponownie podkreślamy, że w naszej ocenie sprawa dotyczy istotnych elementów związanych z życiem zbiorowym oraz kształtowaniem dobrych nawyków i dbaniem o najmłodszych. 

Jak wynika z powyższego opisu, działanie ma charakter non profit. 

Z procedurą zgłoszenia można zapoznać się również za pomocą załączników do niniejszej petycji. 

Na mocy przepisów Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) do niniejszego wniosku został dołączony plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym identyfikujący nadawcę (Współwnioskodawcę) lub współtwórcę niniejszego wniosku, którego Tożsamość ujawniona została poniżej oraz w załączonym pliku.

 

Podmiot Składający Petycję:

Osoba Prawna 

Szulc-Efekt  sp. z o.o.

reprezentowana przez:  

Prezes Zarządu 

Adam Szulc 

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

KRS: 0000059459

www.gmina.pl    www.samorzad.pl 

Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln

 

Inicjatorem Programu jest Firma Unilever - wszystkie dane pod adresem URL www.unilever.pl  (art. 2 ust. 2 pkt. 3 ustawy o petycjach).

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: wzorowalazienka@samorzad.pl .

 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.

 

 

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik I...3.doc 2018-09-25 11:09:54 Kwolek Kamil
załącznik I...xades 2018-09-25 11:10:03 Kwolek Kamil
załącznik regul...2.pdf 2018-09-25 11:10:10 Kwolek Kamil

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 25.09.2018 11:09
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 56

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
drukuj

2018-05-11 14:55:50

Petycja- Inicjatywa - Walczmy ze smogiem - Zmieniajmy Gminy na Lepsze


Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST)  - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2001.142.1591 j.t.)

 

Dane wnioskodawcy//petycjodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.) 

 

  • 1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP w związku z art. 6 ust. 1 pkt. lit. c Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej  (Dz.U.2015.2058 z dnia 2015.12.07) - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie:  
  • 1.1) Podania nazwy Podmiotu/Konsultanta, który brał udział w sporządzeniu  lub konsultował projekt założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe -  w rozumieniu art. 19 Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2017.220 t.j. z 2017.02.06) 

 

  • 1.2) Wnosimy o podanie adresu URL w Biuletynie Informacji Publicznej- gdzie opublikowany jest wzmiankowany projekt lub jego przesłanie drogą mailową.

 

  • 1.3) W przypadku braku wzmiankowanego projektu lub jego dezaktualizacji prosimy o przesłanie aktualnych danych w zakresie stanu zaopatrzenia Gminy w gaz oraz  rodzaju paliw stosowanych obecnie  w  poszczególnych budynkach użyteczności publicznej oraz wraz z informacją o rocznym jego zużyciu oraz zainstalowanej mocy źródeł ciepła 

 

Petycja Odrębna: 

  • 1.4) W kontekście alarmujących informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza w niektórych gminach: 

vide -  http://www.tvp.info/28831976/extra/smog-wisi-nad-polska/  

Wnosimy - w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  -  o oszacowanie podmiotów gospodarczych - właściwych miejscowo dla terenu Gminy, które nie korzystają z przyłączy gazowych

Po dokonaniu wzmiankowanego oszacowania wnosimy o podanie Danych rzeczonych podmiotów gospodarczych wraz z ich nazwą i adresem oraz informacjami dotyczącymi obecnie stosowanego rodzaju paliwa, rocznego zużycia oraz mocy wykorzystywanych urządzeń.

 

  • 1.5) Wnosimy o wskazanie planowanych lub rozpoczętych inwestycji w zakresie budowy nowych zakładów przemysłowych/firm właściwych miejscowo dla terenu Gminy z podaniem informacji o rodzaju planowanej działalności oraz zapotrzebowaniu energetycznym. 

 

  • 1.6) Na mocy art. 61 Konstytucji RP oraz art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit. a Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j) (plany i zamierzenia władzy wykonawczej) - wnosimy o udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie czy w ciągu najbliższych 3 lat Wójt/Burmistrz/Prezydent zamierza podjąć działania w zakresie wdrożenia środków poprawy efektywności energetycznej określonych w art. 6 ust. 2 pkt. 2 i 3 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11). ? 
  • 1.7) Korespondując z powyższym pytaniem i uszczegóławiając go - w trybie rzeczonych przepisów - wnosimy o udzielnie informacji publicznej - czy planowanym przez Gminę  środkiem poprawy efektywności energetycznej - może być modernizacja pojazdów będących w użytkowaniu Gminy/Miasta -  pod kątem wprowadzenia alternatywnego paliwa - ad exemplum: skroplonego gazu ziemnego - LNG lub innych paliw alternatywnych? 

 

Osnowa pytań: 

W rozumieniu wnioskodawcy - ograniczenie poziomu emisji spalin - poprzez wprowadzenie alternatywnych ekologicznych rodzajów paliw - może w znacznym stopniu przyczynić się do walki z coraz to bardziej uciążliwym dla mieszkańców wielu Gmin -  zjawiskiem smogu. 

Dowodem ważkości problematyki - jest lawinowo rosnąca ilość informacji dotyczących problematyki smogu - jaka pojawia sie w ostatnim czasie w mediach lokalnych i ogólnopolskich. 

W mniemaniu Wnioskodawcy ciężar wprowadzania tych zmian spoczywa przede wszystkim - na Jednostkach Administracji Publicznej - zarówno ze względu za zadania własne i kompetencje jak również z brzmienia wyżej powołanego art. 6 Ustawy o efektywności energetycznej - scilicet: 

 

"Art. 6. 1. Jednostka sektora publicznego realizuje swoje zadania, stosując co najmniej jeden ze środków poprawy

efektywności energetycznej, o których mowa w ust. 2, zwanych dalej „środkami poprawy efektywności energetycznej”.

  1. Środkami poprawy efektywności energetycznej są:

1) realizacja i finansowanie przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej;

2) nabycie urządzenia, instalacji lub pojazdu, charakteryzujących się niskim zużyciem energii oraz niskimi kosztami eksploatacji; 

3) wymiana eksploatowanego urządzenia, instalacji lub pojazdu na urządzenie, instalację lub pojazd, o których mowa w pkt 2, lub ich modernizacja; (…) “ 

 

W rozumieniu Wnioskodawcy - analizując  wyżej powołane przepisy  - można założyć, że wprowadzenie i promowanie paliw typu LNG - wpisuje się doskonale w intencje Ustawodawcy  - wyrażone expressis verbis w przedmiotowych regulacjach.

 

 

  • 2) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) -  na adres e-mail stop-smog@samorzad.pl 

 

  • 3) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych pytań i petycji złożonych na mocy art. 61 i 63 Konstytucji RP w związku z  241 KPA (usprawnianie funkcjonowania struktur administracji publicznej) -  została udzielona - zwrotnie na adres e-mail stop-smog@samorzad.pl 

 

  • 4) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130 poz. 1450)

 

 

Wnioskodawca:

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459

Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln

www.gmina.pl    www.samorzad.pl 

 

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu Adam Szulc

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: stop-smog@samorzad.pl 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.

 

Z poważaniem:

Adam Szulc – Prezes Zarządu

tel. 608-318-418

Szulc-Efekt sp zoo 

KRS: 0000059459

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

tel/fax. (22) 673-62-12

Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln

www.gmina.pl    www.samorzad.pl 

 

Komentarz do Wniosku: 

Pomimo, iż w rzeczonym wniosku powołujemy się na art. 241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2016.23 t.j. z dnia 2016.01.07) -  w naszym mniemaniu niniejszy  przedmiotowy wniosek/wnioski  - nie powinny być rozpatrywane w trybie KPA. 

W głównej mierze - przedmiotowy wniosek powinien być procedowany w trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)  lub odpowiednio Ustawy o dostępie do informacji publicznej (wynika to zazwyczaj z jego treści i powołanych podstaw prawnych). Zatem - wg. Wnioskodawcy niniejszy wniosek może być jedynie fakultatywnie rozpatrywany - jako optymalizacyjny w związku z art. 241 KPA. 

W naszych wnioskach często powołujemy sie na  wzmiankowany art. 241 KPA - scilicet: "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.” - w sensie możliwości otwarcia procedury sanacyjnej. 

Każdy Podmiot mający styczność z Urzędem - ma prawo i obowiązek - usprawniać struktury administracji samorządowej. 

Decydenci mogą również dokonać własnej interpretacji  - zgodnie z brzmieniem art. 222 KPA. 

 

Nazwa Wnioskodawca - jest dla uproszczenia stosowna jako synonim nazwy “Podmiot Wnoszący Petycję” - w rozumieniu art. 4 ust. 4 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) 

 

 

Wnioskodawca   - pro forma podpisał - niniejszy wniosek -  bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08.  Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej  - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 

 

Celem naszych wniosków jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej - głownie w Gminach/Miastach  - gdzie jak wynika z naszych wniosków - stan faktyczny wymaga wszczęcia procedur sanacyjnych. 

 

W Jednostkach Pionu Administracji Rządowej - stan faktyczny jest o wiele lepszy.  

Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) -  archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. 

Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

 

Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."

Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.

Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych -  z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności -  zatem w pełni lege artis. 

Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 11.05.2018 14:55
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 185

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
drukuj

2017-05-11 14:49:26

Petycja- „Podwórko Talentów NIVEA”


 

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 t.j. z dnia 2016.04.04)
Dyrektor Szkoły Podstawowej*
 
Dane wnioskodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.)
 
§1) W trybie art. 2 Ustawy z dnia 5 września 2014 o petycjach (Dz.U.2014.1195)  - wnosimy petycję do Kierownika Jednostki - o rozpatrzenie naszej prośby - dotyczącej przystąpienia Gminy/Miasta/Szkoły - do konkursu w ramach programu "Podwórko Talentów NIVEA" - edycja 2017
- szczegóły pod - www.podworko.nivea.pl 
 
Osnowa Wniosku:
Niniejszym wnosimy o rozpatrzenie możliwości powiększenia majątku lokalnej społeczności o wykonane i finansowane przez osobę trzecią (firmę komercyjną) - Rodzinne Miejsce Zabaw - Podwórko Talentów NIVEA.
Warunkiem przystąpienia do wzmiankowanego konkursu jest dysponowanie terenem pod zabudowę nie mniejszym niż 400 m2.
Kierownik JST (Wójt/Burmistrz/Prezydent/Dyrektor Szkoły) dysponując odpowiednim terenem może zwrócić się pomoc organizacyjną do lokalnych społeczności jak np.: dom kultury, świetlica, grupa rodziców itp.
 
Dodatkowo:
§2) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w nawiązaniu do art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Kierownika JST (Wójta/Burmistrza/Prezydenta)  przekazanie niniejszego tekstu/petycji   - do wszystkich podległych szkół podstawowych (również tzw. Zespołów Szkół), które mogą dysponować  terenem pod zabudowę nie mniejszym niż 400 m2. (szczegóły pod adresem URL https://podworko.nivea.pl/o-akcji/dla-gmin-szkol w części „Warianty”)
Fakultatywnie Prosimy również o przekazanie petycji do Szkół Podstawowych miejscowo właściwych dla Gminy/Miasta, których organem założycielskim jest Fundacja/Stowarzyszenie dysponujące wyżej określonym terenem.
 
§2b) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie przekazania niniejszego wniosku do wszystkich podległych Szkół Podstawowych, które mogą dysponować wyżej określonym terenem.
§3) Efektem przystąpienia Gminy/Szkoły Podstawowej   do konkursu  może być sfinansowanie budowy, jednego z 20 rodzinnych Placów Zabaw.
Przedmiotowy plac zabaw znajdzie się w majątku Gminy/Szkoły  oraz przyczyni się do wzbogacenia infrastruktury Gminy związanej z terenami rekreacyjnymi -  szczegóły pod www.podworko.nivea.pl 
§4) Mamy nadzieję, że tak jak w poprzednich edycjach - nasza akcja zaktywizuje mieszkańców oraz lokalnych decydentów i pomoże wypełniać zadania związane z zaspokajaniem potrzeb wspólnot lokalnych - w kontekście art. 7 ust. 1 pkt. 10 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 t.j. z dnia 2016.04.04) 
§5) Załączamy niezbędne materiały, list przewodni do Gmin, list przewodni do Szkół, skrót regulaminu, wizualizacje podwórek, zdjęcia z poprzednich edycji.
Formularz zgłoszeniowy online znajduje się pod adresem URL: www.podworko.nivea.pl 
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na naszą petycję wystarczy zgłosić udział w konkursie poprzez wypełnienie wzmiankowanego formularza online.
Warunkiem sine qua non - uczestnictwa w konkursie - jest również realizacja krótkiego filmu (3 minuty) o tematyce związanej z naszym Konkursem (poszukujemy talentów)  oraz zamieszczenie filmu za pomocą rzeczonego formularza, a także przekazanie Organizatorowi praw autorskich do Filmu - stosownie do przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2016.666 z dnia 2016.05.16)  Stosowne klauzule w tej mierze - znajdują się w rzeczonym formularzu online.
 
Cześć Gmin/Szkół otrzymała już od Organizatora zaproszenia do konkursu oraz mailingi - co z pewnością ułatwi podjęcie decyzji i finalizację procedury zgłoszenia.
 
Dla Państwa informacji załączmy również kilka zdjęć z jednego z 180 wybudowanych Placów Zabaw w ramach edycji Konkursu “Podwórko Nivea” w 2012, 2015 i 2016 r. 
 
Reasumując, w ścisłym kontekście wcześniejszych pytań, w trosce o pielęgnację wartości rodzinnych, wnosimy petycję  - na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z  241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t)  - o rozpatrzenie możliwości powiększenia majątku lokalnej społeczności o wykonane (finansowane) przez osobę trzecią (firmę komercyjną) - Rodzinnego Miejsca Zabaw - Podwórko Talentów NIVEA, które po oddaniu do użytku stałyby się własnością społeczeństw lokalnych.
Wspomniana firma komercyjna wykonałaby takie działania non profit w ramach prowadzonych dla dobra społecznego programów (szczegóły w załączonych materiałach oraz w materiałach, które zostały już dostarczone do JST za pomocą środków komunikacji elektronicznej).
Budowa “Podwórka Talentów” -  byłby całkowicie sfinansowana przez Firmę Nivea sp. z o.o. na obszarach przygotowanych i przekazanych przez JST.
Jeszcze raz zaznaczamy, że zakup i montaż urządzeń jest finansowany przez Firmę NIVEA sp. z o.o. w ramach ogłoszonego Konkursu ,,Podwórko Talentów” - edycja 2017.  Notabene, jak Państwo zapewne pamiętacie, to już czwarta nasza akcja tego typu.
 
Zaznaczamy, że chcemy działać w pełni lege artis - zatem będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi - dotyczące finalizacji przedsięwzięcia - zgodnie ze stosowanymi przez Urząd/Szkołę  zasadami, z zachowaniem zasad konkurencyjności i wszelkich niezbędnych procedur.
 
Obecnie prowadzony Konkurs ,,Podwórko Talentów NIVEA” jest kontynuacją akcji z lat ubiegłych, które cieszyły się ogromną popularnością wśród społeczności lokalnych w latach ubiegłych.
 
Podsumowując ideą powyższego zapytania jest uwzględnienie petycji mającej na celu rozpatrzenie możliwości ewentualnego wspólnego stworzenia, nowych, bezpiecznych Rodzinnych Miejsc Zabaw - "Podwórko Talentów NIVEA" -  na terenie całej Polski.
 
Zgodnie z Regulaminem - poprawnie zgłoszone lokalizacje zostaną zarejestrowane/opublikowane na oficjalnej stronie Konkursu www.podworko.nivea.pl 
Ponownie przypominamy, że warunkiem sine qua non - uczestnictwa w konkursie - jest również realizacja krótkiego filmu (3 minuty) o tematyce związanej z naszym Konkursem (poszukujemy talentów - film pokazujący wyjątkowe zdolności).
Po zakończeniu procesu rejestracji, na podstawie wyników głosowania zostaną wybrane JST/Szkoły, w których Nivea sp. z o.o. wybuduje „Podwórko Talentów” (Rodzinne Miejsce Zabaw)
 
Oczywiście założeniem programu jest pełna jawność i przejrzystość działań, tak aby wszystkie czynności, począwszy od niniejszego wniosku, skończywszy na finalizacji projektu (powstaniu Podwórka Talentów-  dla Społeczności Lokalnej/Szkoły - odbywały się z pełnym poszanowaniem prawa, stąd szczegółowe warunki konkursu publikowane są pod adresem www.podworko.nivea.pl 
 
W razie ewentualnych pytań co do merytoryki konkursu - wszelkich informacji udziela Infolinia organizatora konkursu „Podwórko Talentów - NIVEA" pod nr tel. (22) 699-90-66
 
§6) Wnosimy aby odpowiedź znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: rodzinnemiejsca@samorzad.pl
 
§7) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku na adres rodzinnemiejsca@samorzad.pl
 
Na mocy przepisów Ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej -  do niniejszego wniosku został dołączony plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym - identyfikujący nadawcę ( Współwnioskodawcę) lub współtwórcę niniejszego wniosku, którego Tożsamość ujawniona została w załączonym pliku.
Rzeczony plik został sygnowanay  kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dostęp poprzez bezpłatne oprogramowanie Podmiotu Certyfikujacego - ipso iure przepisów Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29).
Niniejszą wiadomość można potraktować również z zgodnie z Judykaturą - tj. I OSK 1277/08 " (...) Wniosek wszczyna postępowanie w sprawie, a na tym etapie nie mają jeszcze zastosowania przepisy KPA"
 
 
Komentarz:
Naszymi działaniami - staramy się - w miarę możliwości - uczestniczyć w podnoszeniu poziomu zaspokajania zbiorowych potrzeb Wspólnot Lokalnych, poprzez rozwój odnośnej infrastruktury - w szczególności przeznaczonej dla Młodzieży, Dzieci i Rodzin.
 
Art. 225 Kodeksu Postępowania Administracyjnego:
"§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
§ 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku".
 
Mamy nadzieję, że potraktuje Państwo niniejszą petycję - jako dotyczącą rozwoju poziomu życia zbiorowego i wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego. (wkład w rozwój kultury fizycznej, terenów rekreacyjnych, etc)
 
 
 
W załączeniu - stosowne dossier formalne
 
Współwnioskodawca:
Szulc-Efekt sp zoo
Prezes Zarządu:  Adam Szulc
KRS: 0000059459
04-051 Warszawa
ul. Poligonowa 1
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
 
 
 
Współwnioskodawca:
Organizator konkursu „Podwórko Talentów NIVEA”
GPD Agency Sp. z o. o. Sp. k
ul. Okrężna 36,
02-916 Warszawa
 
Dodatkowe informacje:
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu Adam Szulc
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: rodzinnemiejsca@samorzad.pl 
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.
 

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego (dalej JST) - w rozumieniu art. 33 ust. 3 Ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 t.j. z dnia 2016.04.04)
Dyrektor Szkoły Podstawowej*
 
Dane wnioskodawcy znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.)
 
§1) W trybie art. 2 Ustawy z dnia 5 września 2014 o petycjach (Dz.U.2014.1195)  - wnosimy petycję do Kierownika Jednostki - o rozpatrzenie naszej prośby - dotyczącej przystąpienia Gminy/Miasta/Szkoły - do konkursu w ramach programu "Podwórko Talentów NIVEA" - edycja 2017
- szczegóły pod - www.podworko.nivea.pl

Osnowa Wniosku:
Niniejszym wnosimy o rozpatrzenie możliwości powiększenia majątku lokalnej społeczności o wykonane i finansowane przez osobę trzecią (firmę komercyjną) - Rodzinne Miejsce Zabaw - Podwórko Talentów NIVEA.
Warunkiem przystąpienia do wzmiankowanego konkursu jest dysponowanie terenem pod zabudowę nie mniejszym niż 400 m2.
Kierownik JST (Wójt/Burmistrz/Prezydent/Dyrektor Szkoły) dysponując odpowiednim terenem może zwrócić się pomoc organizacyjną do lokalnych społeczności jak np.: dom kultury, świetlica, grupa rodziców itp.

Dodatkowo:
§2) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w nawiązaniu do art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Kierownika JST (Wójta/Burmistrza/Prezydenta)  przekazanie niniejszego tekstu/petycji   - do wszystkich podległych szkół podstawowych (również tzw. Zespołów Szkół), które mogą dysponować  terenem pod zabudowę nie mniejszym niż 400 m2. (szczegóły pod adresem URL https://podworko.nivea.pl/o-akcji/dla-gmin-szkol w części „Warianty”)
Fakultatywnie Prosimy również o przekazanie petycji do Szkół Podstawowych miejscowo właściwych dla Gminy/Miasta, których organem założycielskim jest Fundacja/Stowarzyszenie dysponujące wyżej określonym terenem.

§2b) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie przekazania niniejszego wniosku do wszystkich podległych Szkół Podstawowych, które mogą dysponować wyżej określonym terenem.
§3) Efektem przystąpienia Gminy/Szkoły Podstawowej   do konkursu  może być sfinansowanie budowy, jednego z 20 rodzinnych Placów Zabaw.
Przedmiotowy plac zabaw znajdzie się w majątku Gminy/Szkoły  oraz przyczyni się do wzbogacenia infrastruktury Gminy związanej z terenami rekreacyjnymi -  szczegóły pod www.podworko.nivea.pl
§4) Mamy nadzieję, że tak jak w poprzednich edycjach - nasza akcja zaktywizuje mieszkańców oraz lokalnych decydentów i pomoże wypełniać zadania związane z zaspokajaniem potrzeb wspólnot lokalnych - w kontekście art. 7 ust. 1 pkt. 10 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2016.446 t.j. z dnia 2016.04.04) 
§5) Załączamy niezbędne materiały, list przewodni do Gmin, list przewodni do Szkół, skrót regulaminu, wizualizacje podwórek, zdjęcia z poprzednich edycji.
Formularz zgłoszeniowy online znajduje się pod adresem URL: www.podworko.nivea.pl
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na naszą petycję wystarczy zgłosić udział w konkursie poprzez wypełnienie wzmiankowanego formularza online.
Warunkiem sine qua non - uczestnictwa w konkursie - jest również realizacja krótkiego filmu (3 minuty) o tematyce związanej z naszym Konkursem (poszukujemy talentów)  oraz zamieszczenie filmu za pomocą rzeczonego formularza, a także przekazanie Organizatorowi praw autorskich do Filmu - stosownie do przepisów Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2016.666 z dnia 2016.05.16)  Stosowne klauzule w tej mierze - znajdują się w rzeczonym formularzu online.
 
Cześć Gmin/Szkół otrzymała już od Organizatora zaproszenia do konkursu oraz mailingi - co z pewnością ułatwi podjęcie decyzji i finalizację procedury zgłoszenia.
 
Dla Państwa informacji załączmy również kilka zdjęć z jednego z 180 wybudowanych Placów Zabaw w ramach edycji Konkursu “Podwórko Nivea” w 2012, 2015 i 2016 r.
 
Reasumując, w ścisłym kontekście wcześniejszych pytań, w trosce o pielęgnację wartości rodzinnych, wnosimy petycję  - na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z  241 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t)  - o rozpatrzenie możliwości powiększenia majątku lokalnej społeczności o wykonane (finansowane) przez osobę trzecią (firmę komercyjną) - Rodzinnego Miejsca Zabaw - Podwórko Talentów NIVEA, które po oddaniu do użytku stałyby się własnością społeczeństw lokalnych.
Wspomniana firma komercyjna wykonałaby takie działania non profit w ramach prowadzonych dla dobra społecznego programów (szczegóły w załączonych materiałach oraz w materiałach, które zostały już dostarczone do JST za pomocą środków komunikacji elektronicznej).
Budowa “Podwórka Talentów” -  byłby całkowicie sfinansowana przez Firmę Nivea sp. z o.o. na obszarach przygotowanych i przekazanych przez JST.
Jeszcze raz zaznaczamy, że zakup i montaż urządzeń jest finansowany przez Firmę NIVEA sp. z o.o. w ramach ogłoszonego Konkursu ,,Podwórko Talentów” - edycja 2017.  Notabene, jak Państwo zapewne pamiętacie, to już czwarta nasza akcja tego typu.
 
Zaznaczamy, że chcemy działać w pełni lege artis - zatem będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi - dotyczące finalizacji przedsięwzięcia - zgodnie ze stosowanymi przez Urząd/Szkołę  zasadami, z zachowaniem zasad konkurencyjności i wszelkich niezbędnych procedur.
 
Obecnie prowadzony Konkurs ,,Podwórko Talentów NIVEA” jest kontynuacją akcji z lat ubiegłych, które cieszyły się ogromną popularnością wśród społeczności lokalnych w latach ubiegłych.
 
Podsumowując ideą powyższego zapytania jest uwzględnienie petycji mającej na celu rozpatrzenie możliwości ewentualnego wspólnego stworzenia, nowych, bezpiecznych Rodzinnych Miejsc Zabaw - "Podwórko Talentów NIVEA" -  na terenie całej Polski.
 
Zgodnie z Regulaminem - poprawnie zgłoszone lokalizacje zostaną zarejestrowane/opublikowane na oficjalnej stronie Konkursu www.podworko.nivea.pl
Ponownie przypominamy, że warunkiem sine qua non - uczestnictwa w konkursie - jest również realizacja krótkiego filmu (3 minuty) o tematyce związanej z naszym Konkursem (poszukujemy talentów - film pokazujący wyjątkowe zdolności).
Po zakończeniu procesu rejestracji, na podstawie wyników głosowania zostaną wybrane JST/Szkoły, w których Nivea sp. z o.o. wybuduje „Podwórko Talentów” (Rodzinne Miejsce Zabaw)
 
Oczywiście założeniem programu jest pełna jawność i przejrzystość działań, tak aby wszystkie czynności, począwszy od niniejszego wniosku, skończywszy na finalizacji projektu (powstaniu Podwórka Talentów-  dla Społeczności Lokalnej/Szkoły - odbywały się z pełnym poszanowaniem prawa, stąd szczegółowe warunki konkursu publikowane są pod adresem www.podworko.nivea.pl
 
W razie ewentualnych pytań co do merytoryki konkursu - wszelkich informacji udziela Infolinia organizatora konkursu „Podwórko Talentów - NIVEA" pod nr tel. (22) 699-90-66
 
§6) Wnosimy aby odpowiedź znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: rodzinnemiejsca@samorzad.pl
 
§7) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku na adres rodzinnemiejsca@samorzad.pl
 
Na mocy przepisów Ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej -  do niniejszego wniosku został dołączony plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym - identyfikujący nadawcę ( Współwnioskodawcę) lub współtwórcę niniejszego wniosku, którego Tożsamość ujawniona została w załączonym pliku.
Rzeczony plik został sygnowanay  kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dostęp poprzez bezpłatne oprogramowanie Podmiotu Certyfikujacego - ipso iure przepisów Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29).
Niniejszą wiadomość można potraktować również z zgodnie z Judykaturą - tj. I OSK 1277/08 " (...) Wniosek wszczyna postępowanie w sprawie, a na tym etapie nie mają jeszcze zastosowania przepisy KPA"
 
 
Komentarz:
Naszymi działaniami - staramy się - w miarę możliwości - uczestniczyć w podnoszeniu poziomu zaspokajania zbiorowych potrzeb Wspólnot Lokalnych, poprzez rozwój odnośnej infrastruktury - w szczególności przeznaczonej dla Młodzieży, Dzieci i Rodzin.

Art. 225 Kodeksu Postępowania Administracyjnego:
"§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.
§ 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku".

Mamy nadzieję, że potraktuje Państwo niniejszą petycję - jako dotyczącą rozwoju poziomu życia zbiorowego i wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego. (wkład w rozwój kultury fizycznej, terenów rekreacyjnych, etc)



W załączeniu - stosowne dossier formalne
 
Współwnioskodawca:
Szulc-Efekt sp zoo
Prezes Zarządu:  Adam Szulc
KRS: 0000059459
04-051 Warszawa
ul. Poligonowa 1
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
www.gmina.pl   
 
 
 
Współwnioskodawca:
Organizator konkursu „Podwórko Talentów NIVEA”
GPD Agency Sp. z o. o. Sp. k
ul. Okrężna 36,
02-916 Warszawa

Dodatkowe informacje:
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu Adam Szulc
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: rodzinnemiejsca@samorzad.pl
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.



 

Załączniki

Typ Nazwa Komentarz Data Dodał
załącznik Dbajm....docx 2017-05-11 14:49:44 Kwolek Kamil
załącznik Dbajm...xades 2017-05-11 14:49:52 Kwolek Kamil
załącznik List ...7.pdf 2017-05-11 14:51:13 Kwolek Kamil
załącznik Skrot...7.pdf 2017-05-11 14:51:20 Kwolek Kamil
załącznik Srem-...).jpg 2017-05-11 14:51:28 Kwolek Kamil
załącznik Trzem...).jpg 2017-05-11 14:51:39 Kwolek Kamil
załącznik Wzual...7.jpg 2017-05-11 14:51:49 Kwolek Kamil

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 11.05.2017 14:49
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 664

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
drukuj

2017-02-15 14:48:26

Petycja - System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji


Wniosek II Odrębny - Petycja w trybie Ustawy o petycjach: 

Tym razem Preambuła wniosku  jest dosyć rozległa, gdyż - poza powyższym wnioskiem w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej:

II.§4) Wnosimy - w trybie art. 4 ust. 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  o publikację - w całości - niniejszego wniosku - na stronie Internetowej (lub w BIP) Gminy/Miasta - Adresata. 

 

  • 5) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7  Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) -  na adres e-mail bezpieczne-oprogramowanie@samorzad.pl  
  • 6) Wnosimy o to, aby odpowiedź w  przedmiocie powyższych petycji złożonych na mocy art. 63 Konstytucji RP - w związku z art.  241 KPA, została udzielona - zwrotnie na adres e-mail bezpieczne-oprogramowanie@samorzad.pl  
  • 7) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29)

 

Wnioskodawca:

Osoba Prawna

Szulc-Efekt sp. z o. o.

  1. Poligonowa 1

04-051 Warszawa

nr KRS: 0000059459

Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln 

www.gmina.pl    www.samorzad.pl 

 

Dodatkowe informacje:

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) -  osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję - jest Prezes Zarządu Adam Szulc 

Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy - petycja niniejsza została złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: bezpieczne-oprogramowanie@samorzad.pl 

Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji. 

 

 

Wnioskodawca   - pro forma podpisał - niniejszy wniosek -  bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym  (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku, stosownie do orzeczenia: Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie I OSK 1277/08.  Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę usprawnienia organizacji działania Jednostek Administracji Publicznej  - w celu lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zawiera on taką samą treść, jak ta która znajduje się w niniejszej wiadomości e-mail.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 

- To że wnioskodawca powołuje sie na art. 241 KPA, nie oznacza że niniejszy wniosek należy procedować w trybie KPA.

W mniemaniu Wnioskodawcy niniejszy wniosek powinien być procedowany w trybie Ustawy o petycjach - lub według oceny Urzędników. 

Rzeczony art. 241 KPA - mówi jedynie - expressis verbis - o konieczności usprawniania i ulepszania struktur administracji publicznej - za pomocą trybu wnioskowego.

Niniejszy wniosek może być  rozpatrywany w trybie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) - art. 241 KPA - podany jest dodatkowo - gdyż celem wniosku jest - sensu largo - usprawnienie, naprawa - na miarę istniejących możliwości - funkcjonowania struktur Administracji Publicznej. 

Zwracamy uwagę, że Ustawodawca do tego stopnia stara się - poszerzyć spektrum możliwości porównywania cen i wyboru różnych opcji rynkowych oraz przeciwdziałać korupcji w Administracji Publicznej - że nakazał w §6 ust. 2 pkt. 2 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, (…) (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.) -  archiwizowanie, również wszystkich niezamówionych ofert, a co dopiero petycji i wniosków optymalizacyjnych. Cieszy nas ten fakt niemiernie, przyczyni się z pewnością do większej rozwagi w wydatkowaniu środków publicznych. 

Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej." oraz w art. 54 ust. 1 Konstytucji RP "Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

Z kolei w art. 241 KPA Ustawodawca zachęca do aktywności obywatelskiej, "Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności."

Pamiętajmy również o przepisach zawartych inter alia: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."

Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.

Oczywiście - wszelkie ewentualne postępowania - ogłoszone przez Jednostkę Administracji Publicznej - będące następstwem niniejszego wniosku - należy przeprowadzić zgodnie z rygorystycznymi zasadami wydatkowania środków publicznych -  z uwzględnieniem stosowania zasad uczciwej konkurencji, przejrzystości i transparentności -  zatem w pełni lege artis. 

Ponownie sygnalizujemy, że do wniosku dołączono plik podpisany bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym.  Weryfikacja podpisu i odczytanie pliku wymaga posiadania oprogramowania, które bez ponoszenia opłat, można uzyskać na stronach WWW podmiotów - zgodnie z ustawą, świadczących usługi certyfikacyjne. 

 

 

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Kamil Kwolek
Data powstania: 15.02.2017 14:48
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 739

Archiwum

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
menu